Ugrás a fő tartalomra

Leiner Laura:Szent Johanna Gimi:Kezdet [Értékelés]

Sziasztok! A mai napon leiner Laura.Szent Johanna Gimi:Kezdet című könyvéről olvashatjátok a véleményemet!

Fülszöveg:
Egy sorozat a való életről 
Egy sorozat, amely itt és most játszódik 
Srácok, akik olyanok, mint te és mégis mások 
A történet rólad is szól!









Könyvről:
Írónő:Leiner Laura
Kiadó:Ciceró,L&L
Kiadási Év:2010,2016
Oldalszám:386,400 

Értékelésem:

Először 2-3 éve olvastam az Szjg-t,de azóta minimum 10-szer újraolvastam az egész sorozatot és most végre rászántam magam és írok egy kis értékelést a sorozat első részéről.
A főszereplőnk Reni egy 14 éves átlagos lány aki most kezdi el a gimit egy magániskolában. Mivel magániskoláról beszélünk összesen az osztályba csak 12 fő van,rengeteg programmal és szakkörrel. Az első rész gyakorlatilag arról szól,hogy Reni,hogyan illeszkedik be egy teljesen új közösségbe, valamint megismerhetjük Reni érzéseit Cortez iránt.
Alapvetően e miatt a könyv miatt szerettem meg az olvasást és vállt belőlem könyvmoly. Mikor olvastam a könyvet olyan volt,mintha velem történne mindez,teljesen átéltem Reni érzéseit. És olyan jó volt olvasni egy magyar iskoláról,magyar helyszínekről. s természetesen Cortezről is szívesen olvastam,azonban annyira mégsem kedveltem meg,sőt lehet,hogy mikor először olvastam a könyvet még szerettem,de most már igazán ellenszenves számomra. Nem értem,hogy miért szereti mindenki Cortezt vagy,hogy miért ,,menő''. Mert kék a szeme? mert deszkázik? Mert lusta? Mert kihasználja Renit? Vagy mert amerikai? Én most már Cortez karakterét csak elviselem. A kedvenc szereplőm egyértelműen Kinga. Igen bizony Kinga! Annyira szerettem ahogy mindig kiállt magáért és nem érdekelte mások véleménye.Valamint Arnold is szimpatikus lett számomra,bár ez később megváltozik kb a 4. résznél. De itt még kifejezetten szerettem a fiú karakterét.Virág pedig feldobta az egész könyvet,bár néha megőrjített az,hogy milyen buta is tud lenni,de hát ő Virág Őt szeretni kell. :D Ami vagyis Akik megőrjítettek,azok Reni szülei voltak,engem kifejezetten idegesített a sok hülyeségük,főleg az a sok kamaszkezelőkönyv és Reni anyukájának a főzése.Nem értem Reni és az apja miért nem szól,hogy borzasztóan főz.A karaktereken kívül az is tetszett,hogy nem egy sima iskoláról olvashattunk,hanem egy Francia tagozatosról, ami nem mindennapi.Örültem,hogy sok iskolán kívüli program van ami még színesebbé tette a történetet.Bár azt nem értem,hogy Cortez,Virág,Ricsi,Zsolti,hogy kerül ebbe az iskolába,hiszen elvileg ez egy ELIT gimnázium,de ennek ellenére én  mindent megadnék egy ilyen álom osztályközösségért, mint amilyen a 9. b-s. Tudom, hogy nem tökéletes.,de akkor is örülnék ha ők lennének az osztálytársaim.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elle Kennedy:The Deal [Értékelés]

Sziasztok! A mai napon Elle Kennedy:The Deal című könyvéről olvashatjátok a véleményemet! Fülszöveg: A lány egyezséget köt a fősuli rosszfiújával… Hannah Wells végre talált valakit, aki megdobogtatja a szívét. Bár az élet más területein magabiztosan mozog, a szex és a csábítás nem éppen erős oldala. Ha fel akarja hívni magára a kiszemelt srác figyelmét, ki kell lépnie a komfortzónájából, és elérni, hogy észrevegyék …még ha ezért korrepetálnia kell is a hokicsapat idegesítő, gyerekes és beképzelt kapitányát egy álrandiért cserébe. …ami jobban sül el, mint remélte. Garrett Graham egyetlen álma, hogy a diploma után profi hokijátékos legyen, de a zuhanó tanulmányi eredménye miatt mindent elveszíthet, amiért eddig olyan keményen dolgozott. Ha a csapatban maradás ára, hogy segít egy cinikus csajnak féltékennyé tenni egy srácot, hát legyen. De amikor egy váratlan csók életük legvadabb szexébe torkollik, Garrett hirtelen ráébred, hogy a szerep, amit játszik, nem neki való. Most már

Interjú:Lakatos Levente gondolatai az illegális könyv letöltésekről

Sziasztok! Ma egy interjút olvashattok Lakatos Leventével aki az illegális könyv letöltésekről fog beszélni. Levente könyveit IDE  kattintva tudjátok megvenni. Mi a véleményed az illegális könyv letöltésről? Azt hiszem, hogy a legtöbb illegális könyvletöltő azt sem tudja, hogy amit csinál, az nincsen rendjén. Sokan legalábbis meglepődnek, ha rájönnek: attól, hogy egy könyv digitális formában is megjelenik, még nem ingyenes. Hogy is lehetne az? Egy könyv legalább egy író munkája, ő azzal dolgozott. A kiadói háttérről már nem is beszélve. A világon senki nem dolgozik ingyen, hiszen a pénzből veszünk ennivalót és senki nem tűri, ha ellopják a munkáját. Az írók az esetek nagy részében eladás után kapják a jogdíjukat, tehát minden egyes illegálisan olvasott könyv koporsószegként értelmezhető. Ha szereted az írót, de illegálisan olvasod, például azt kockáztatod, hogy a kiadó a csökkenő eladások miatt nem fogja a következő könyvét megjelentetni. Illetve könnyen megeshet, hogy a kedvelt sz

Dr.Cserjési Petra:Halott Barátnők [Értékelés]

Sziasztok! Ma Dr. Cserjési Petra:Halott Barátnők című könyvéről olvashatjátok az értékelésemet! Fülszöveg:   Öt hulla. Egy tetthely. Egy közös pont. Vagy mégsem? Egy átlagosnak induló napon, a szennyvíztelepen öt női holttestet találnak. Látszólag egyetlen közös ponttal: Lolával. Az ügy felgöngyölítését láthatatlan erők gátolják, így az lezáratlanul már-már a feledés homályába merül. Két év után, a váratlan helyről érkező bizonyítéknak köszönhetően, az ifjú nyomozónő új főnökétől kap egy esélyt, hogy utána járjon a rejtélynek. Vajon választ kap élete egyik legfontosabb kérdésre? Ki gyilkolta meg a legjobb barátnőit? Ahogy titokzatos segítőjével egyre mélyebbre ásnak, úgy derül ki, hogy mindenkinek vannak titkai, amiket elrejtene a világ elől és, hogy valójában senki sem egészen az, akinek látszik… Lesz, akinek fontosabb az igazság, mint a titkok megőrzése? Vagy mindenki a saját érdekeit helyezi előtérbe? Te mit tennél? Dr. Cserjési Petra regényében egy szövevényes történe