Ugrás a fő tartalomra

5 kedvenc könyvem 2016-ból

Sziasztok! Ebben a bejegyzésben bemutatom nektek az 5 kedvenc könyvemet 2016-ból. :) Nem volt könnyű kiválasztanom csak ötöt,de végül sikerült. A könyveket NEM sorrendben mutatom be. :) Mert úgy nem tudtam volna kiválasztani,hogy melyik volt a legjobb..


1. Rácz-Stefán Tibor:Túl Szép                                Könyvmolyképző Kiadó

Tetszett a könyv ez nem kifejezés. Tibor egy nem
mindennapi könyvet írt nekünk egy olyan témáról a melegségről
ami napjainkban sokszor előfordul. A történet főszereplői Márk és Olivér. Míg Márk próbálja elfogadni a túlsúlyát addig
Olivér próbál kitörni a múltból és elfeledni a dopping ügyet.Talán
mondhatom azt,hogy egyikük múltja sem volt valami fényes és talán
ezért találtak egymásra volt bennük valami közös pont mégpedig a múlt.
Számomra Márk karaktere jobban tetszett mint Oliviéré.
Mindketten mások voltak. persze végül elfogadtam Olivér karakterét  is 
és a történet végére összebarátkoztam vele.Tetszett az,hogy a történetet
mindkét szempontból megismerhettük azt,hogy hogyan dolgozzák fel
az egykori traumákat vagy a jelent. Számomra a történetben a legnagyobb
negatív csalódás volt Dorina. Az elején egészen szimpatikus volt
aztán ahogyan kibontakozott a történet úgy utáltam meg Dorinát. Gyakorlatilag
Márkot hibáztatja azért mert elvetette a gyerekét. Ez az ő döntése volt
és nem másé.Aztán ott volt Viki aki Márk számára szerintem legjobb barát.
Dorinával ellentétben. Aztán nézzük meg Olivér volt legjobb barátját
Ricsit aki szerintem egy segg fej. Milyen barát az aki drog ügybe keveri
az embert. Semmilyen. Utálom az ilyeneket még te megteszel értük
bármit ők egyszer csak hátba döfnek.Nekem ez a történet ez első
LMBT könyvem volt és remélem nem az utolsó. Még azt elkel mondanom,hogy a történetből szerintem mindenki sokat tanulhat. Például azt is,hogy nem a külső alapján ítéljünk hiszen Márk túlsúlyos,de ettől függetlenül egy nagyon cuki,vicces,kedves srácot ismerhettem meg a történetben. Olivérről pedig az elején azt hittem,hogy egy beképzelt alak akit csak önmaga érdekel,de végül kiderült,hogy ez nem így van és megértettem,hogy mit miért tett.Szeretnék még Tibitől hasonlókat olvasni úgyhogy bátran ajánlom mindenkinek.


Bella Thorne:Autumn ajándéka                                      Menő Könyvek
Autumn Falls egy átlagos lány aki édasapjával,édesanyjával és az öccsével él,minden rendben megy egészen addig míg Autumn édesapja bejelenti,hogy Floridába költöznek a tanév közepén. A lány természetesen nem akar ,de végül is belátja,hogy nem rajta múlik ez.
Egyik nap a lány apja autóbalesetben életét veszti,ennek ellenére elköltöznek Floridába,ahol egy teljesen „új” életet kell kezdenie. A lány gyászolja édesapját,próbál beilleszkedni az iskolába. Sajnos nem minden úgy történik ahogy Autumn szerette volna,bár szerez barátokat és egy igen helyes pasi is felfigyel rá,de sajnos így is akadnak a lánynak gyűlölői akikkel meg kell birkóznia.
Aztán egyik nap főhősünk a nagymamájától egy naplót kap amit elvileg édesapja hagyott rá,de kiderül,hogy ez nem egy sima napló, ugyanis minden amit beleír teljesül. Na és innen felfordul Autumn egész élete..
Nekem már az elején megtetszett a történet. Nagyon kíváncsi voltam erre a könyvre,hiszen tudtam,hogy Bella írta akit én mindig is szerettem mint színésznő és igazán érdekelt,hogy olyan jól ír-e mint ahogy színészkedik,de IGEN! Határozottan jól tud írni!
Az alapötlet már az elején megtetszett,egy kívánságteljesító napló,hmm ki nem álmodozott arról,hogy összejön a kiszemelt fiúval? Vagy,hogy elkisérje a bálra? Hát Autumn igenis szerette volna és teljesült is neki. Milyen jó lenne ha csak egyszerűen leírnák a kívánságunkat a naplóba és teljesülne!.
Még jobb,hogy nem volt megszabva,hogy mennyit lehet kívánni. Nem mondom azt,hogy nem volt kiszámítható,mert szerintem az volt,de akkor is kikapcsolódásnak tökéletes. Egy szokásos tinisztorit kaptunk,de nekem ezzel semmi bajom nincsen,sőt kifejezetten örültem neki,mert azt kaptam amire számítottam.
Annak ellenére,hogy tudtam mi lesz a vége én nagyon izgultam a könyvön. A történet komoly témákat is boncolgat,mint például a diszlexia,iskolai zaklatás. Természetesen a szerelem sem maradhat ki a könyvből. A főszereplőnk egyből beleszeret Seanba a „szexi fiúba”. Oké. Be kell vallanom én egyáltalán nem kedveltem meg a fiút,sőt végig unszimpatikus volt számomra.Sosem tett semmi olyat amivel bizonyítaná,hogy mennyire szereti Autumot. Még egy virágot,csokit vagy Nutellát sem hozott a lánynak,sőt nem is állt ki a lány mellett!!!!. Viszont a többi szereplőt megkedveltem,kivéve Reenzit,de hát ő volt a főgonosz ,Őt ki szereti? A kedvenc szereplőm Amalita. Lehet őt nem szeretni? Már az elején megkedveltem. Autumn másik barátnője Jenna is szimpatikus volt ,örülök,hogy a távolság nem választotta el őket és ugyanolyan jóban maradtak. És akkor Autumn ,a főszereplő. Hát szerettem őt. Aranyos,vicces ,és örülök,hogy Bella egy kicsit önmagáról formázta meg ,hiszen a főszereplő diszlexiás,vörös hajú,autóbalesetben halt meg az édesapja. Összességében tetszett a könyv,Vicces,könnyed,szerethető volt.Nagyon hamar kivégeztem pár óra alatt szerintem simán el lehet olvasni.Remélem,hogy a folytatása is megjelenik Magyarországon.!!!

Leiner Laura:Valahol                                                      L&L Kiadó

Az előző történet úgy ért véget,hogy Márk és Bexi elénekelte Liza esküvőjén a This Years of Love-ot. Bexi utána rájön,hogy nem folytatja így tovább,elmondja az egyik fiúnak,hogy ezt nem bírja tovább.De vajon kihez ment oda? Tomihoz,hogy szakítson vele? Vagy Márkhoz,hogy elmondja,hogy még mindig szereti?. Ebből a részből minden kiderül.
Már az elején megtudjuk,hogy kit választott Bexi. Természetesen MÁRKOT,aminek természetesen én nagyon örültem,hiszen mindig is Márk volt a kedvencem. :) Sokkal jobban tetszett a Valahol mint bármelyik Bexi-sorozat része. :) Teljesen más hangulata volt a történetnek. A többi könyvben megszokhattuk,hogy valami mindig megzavarta Márk és Bexi kapcsolatát vagy legalábbis a társaságot,így sosem volt teljes béke mindenki között. Ebben a részben szerintem majdnem minden rendben volt,inkább a végén kezdtek a dolgok megint rosszra fordulni és nem-nem szakítanak megint Márkék nyugi,ha elolvasod a könyvet minden kiderül.

Márk most egy teljesen más oldalát mutatta meg,nem volt az az egoista seggfej,sokkal aranyosabb,kedvesebb,jófejebb volt. Sok-sok Márxi avagy Berk pillanat volt a könyvben aminek szerintem mindenki örül,én legalábbis biztosan.Sírtam,nevettem egyaránt a sztorin bár inkább most nevettem az előző kötetekkel ellentétben.Gerit továbbra is utálom,annyira egy hülye fatuskó,hogy már majdnem sírtam a szánalomtól. . Legszívesebben kinyírnám Gerit! Tominak nem volt nagy szerepe a sztoriban pár percig volt jelen,de nem játszott szerencsére fontos szerepet Bexi életében. Körtét továbbra is imádom,tökéletes menedzsernek és a barátnőjével Bettyvel sincsen bajom,kedvesnek tűnik. Evelin és a Fogd be Aszádról mit is mondhatnék? Továbbra is olyanok mint voltak:buliznak,csajoznak és élvezik a ,,sztárok életét'' Antinak most sem volt sok szerepe ,továbbra is Márk legjobb barátja aki mindig teljesíti barátja kéréseit. Daniellát imádtam,annyira bírom a csajt,a dumái amiket mond,iszonyú viccesek,folyamatosan nevetnem kellett rajta. Oké és elérkeztem a LEGNEGATÍVABB SZEMÉLYHEZ kitaláljátok ki az? Balogh úr!A BPRP menedzserről beszélek igen. Akkora egy bunkó!!! Neki csak a pénz számít. Miatta történt minden baj,hogy nem mondhatta el Bexi senkinek,hogy Márkkal együtt vannak,bizony nem engedte a PÉNZ miatt. Így titokban kellett tartani a kapcsolatuknak. Szerencsére a könyv végére mindenki megtudja és ennek Balogh nem örül egyenesen tombol és így ér véget a könyv. Megint függő véggel! Köszi Laura!  A ,,Valahol'' és a ,,Nem bírom'' szövegét is imádtam. Ebben a kötetben nem volt olyan zeneszám ami fontos lett volna a történetben ami miatt kicsit csalódott voltam,hiszen eddig mindig volt mint a This Years of Love és nekem most ez kicsit hiányzott.Kíváncsi leszek,hogy Márk elvállaja-e a Pop/rockban a zsűriséget,szerintem elvállalja,nem történik talán semmi ami miatt ez ne valósulna meg,nagyon szurkolok,de egyébként nagyon tetszett a könyv,bátran ajánlom mindenkinek.

4.Cecelia Ahern:A Vétkes                                           Athenaeum Kiadó


Mikor megérkezett a könyv egyből nekiálltam. Az alaptörténet is nagyon tetszett bár egy kicsit megijesztett a főszereplő karaktere. 
Ő a tökéletes lány mindene megvan amit szeretne:Pasija,fantasztikus családja,kedves,okos,főiskolára akar menni szóval igazából tényleg tökéletes VOLT addig amíg egy hibát el nem követett bár én azt sem nevezném hibának. 
A szereplőket elsőre megkedveltem főleg Artot és az apját Boscot,de ez hatalmas hiba volt később mindkét szereplőt jobban megismerhettem és nagyot csalódtam. 
Igazából a könyv nagyon gyorsan átmegy kegyetlenbe. Celestine elkövet egy „hibát” amivel megpecsételi az életét. Ez a hiba mindössze annyi volt,hogy segített egy öreg vétkesnek a buszon. És,hogy mi az a vétkes? Olyan csoport ahová olyan emberek tartoznak akik valamilyen bűnt/hibát követtek el. lehetett ez egy hazugság,hűtlenség bármi ami a Vizsgállóbizottságnak nem tetszett és a társadalomra káros lehet. 
Szóval mivel a főszereplő próbált segíteni egy vétkesnek így elviszik őt,hogy eldöntsék vétkes vagy sem. A lány elvileg megúszhatná a büntetést,de ehhez hazudnia kéne ő pedig ezt nem teszi meg így vétkes lesz és a bőrébe beleégetik a V-betűt,de nem egy helyre hanem 6 helyre. Ami elvileg nem lenne törvényes hiszen egy ember csak 5 jelet kaphat azonban Celestine kap még egyet mert a bíró szerint gerinctelen volt. Istenem úgy megutáltam Crevan bírót,szörnyű egy alak. 
Igazán jó volt,hogy az írónő leírta,hogy hogyan változott meg Celestine egyik napról a másikra.Sajnos Art is teljesen megváltozik a könyv végére,teljesen kerüli a lányt. Az apja elöl is bujkál amit megértek,de szerintem Celestine nyugodtan tudhatná,hol rejtőzik. Azt sem értem,hogy a buszon miért nem állította meg a lányt tudta mit fog csinálni vagy legalább Juniper szólt volna vagy segített volna neki.Nagyon sajnálom Celestint,hogy min megy keresztül hihetetlen,hogy milyen világban kell élnie.Nagyon várom a könyv folytatását és persze a filmet is,mindenképpen megnézem. :)


5.Kalapos Éva:D.A.C Nagy Döntések                                Manó Könyvek

Azt hiszem ez a rész lett a kedvencem bár szerintem kicsit rövid lett a sorozat eddig megjelent köteteihez képet.
Mint már megszoktuk Kalapos Éva ebben a történetben megint komoly témával foglalkozik. Eddig a történetben volt szó drogozásról,bulimiáról.kiközösítésről és Ági anyagi helyzete akit egyedül nevel az anyja így nehéz körülmények között él.
Most pedig a terhességről szól a történet. És,hogy ki lett terhes? Nem,nem Flóra hanem Ági aki Ákostól esett teherbe.
Ági és Ákos együtt mondják el Flórának,Daninak,Zsaninak és Ginnynek. Ekkor már Ági a 3.hónapban jár így kénytelen lesz eldönteni,hogy mi legyen a babával megtartja vagy elveteti? Ilyenkor még a szülők nem tudják,hogy a lányuk terhes=/a fiúk teherbe ejtett egy lányt. Ági megszeretné tartani a babát,de ezzel a D.A.C tagjai nem értenek egyet.
A pár végül úgy dönt,hogy megtartják a babát és elmondják a szülőknek is. Ákos szülei nagyon mérgesek lesznek és elküldik otthonról a fiút aki Ágiékhoz költözik,azonban a lány bátyja is megjelenik és elviszi a pénzt otthonról.Mivel Ági pocakja egyre nagyobb lesz így egyre többen jönnek rá az iskolában,hogy Ági terhes,természetesen Ágiék Johnny Bával is beszélnek.
Imádom Johnny bát eddig is és most is segített Flóráéknak. Kíváncsi lettem volna,hogy mi lett volna ha Flóra esik teherbe ő mit csinált volna? A könyv fő témája tehát egyértelműen a terhesség lett így sajnos háttérbe szorult az,hogy Flóra apjának a barátnője hozzájuk költözik és a történetből hiányoltam Ginnyt és Hansst lehetett volna belőlük több a könyvben.
Kíváncsi vagyok,hogy a következő részben mi történik majd a szereplőkkel.Kalapos Évának ezt a részt is sikerült úgy megírnia,hogy tanulságos legyen és az érdekes témákkal pedig felkeltse az olvasók figyelmét.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Elle Kennedy:The Deal [Értékelés]

Sziasztok! A mai napon Elle Kennedy:The Deal című könyvéről olvashatjátok a véleményemet! Fülszöveg: A lány egyezséget köt a fősuli rosszfiújával… Hannah Wells végre talált valakit, aki megdobogtatja a szívét. Bár az élet más területein magabiztosan mozog, a szex és a csábítás nem éppen erős oldala. Ha fel akarja hívni magára a kiszemelt srác figyelmét, ki kell lépnie a komfortzónájából, és elérni, hogy észrevegyék …még ha ezért korrepetálnia kell is a hokicsapat idegesítő, gyerekes és beképzelt kapitányát egy álrandiért cserébe. …ami jobban sül el, mint remélte. Garrett Graham egyetlen álma, hogy a diploma után profi hokijátékos legyen, de a zuhanó tanulmányi eredménye miatt mindent elveszíthet, amiért eddig olyan keményen dolgozott. Ha a csapatban maradás ára, hogy segít egy cinikus csajnak féltékennyé tenni egy srácot, hát legyen. De amikor egy váratlan csók életük legvadabb szexébe torkollik, Garrett hirtelen ráébred, hogy a szerep, amit játszik, nem neki való. Most már

Interjú:Lakatos Levente gondolatai az illegális könyv letöltésekről

Sziasztok! Ma egy interjút olvashattok Lakatos Leventével aki az illegális könyv letöltésekről fog beszélni. Levente könyveit IDE  kattintva tudjátok megvenni. Mi a véleményed az illegális könyv letöltésről? Azt hiszem, hogy a legtöbb illegális könyvletöltő azt sem tudja, hogy amit csinál, az nincsen rendjén. Sokan legalábbis meglepődnek, ha rájönnek: attól, hogy egy könyv digitális formában is megjelenik, még nem ingyenes. Hogy is lehetne az? Egy könyv legalább egy író munkája, ő azzal dolgozott. A kiadói háttérről már nem is beszélve. A világon senki nem dolgozik ingyen, hiszen a pénzből veszünk ennivalót és senki nem tűri, ha ellopják a munkáját. Az írók az esetek nagy részében eladás után kapják a jogdíjukat, tehát minden egyes illegálisan olvasott könyv koporsószegként értelmezhető. Ha szereted az írót, de illegálisan olvasod, például azt kockáztatod, hogy a kiadó a csökkenő eladások miatt nem fogja a következő könyvét megjelentetni. Illetve könnyen megeshet, hogy a kedvelt sz

Dr.Cserjési Petra:Halott Barátnők [Értékelés]

Sziasztok! Ma Dr. Cserjési Petra:Halott Barátnők című könyvéről olvashatjátok az értékelésemet! Fülszöveg:   Öt hulla. Egy tetthely. Egy közös pont. Vagy mégsem? Egy átlagosnak induló napon, a szennyvíztelepen öt női holttestet találnak. Látszólag egyetlen közös ponttal: Lolával. Az ügy felgöngyölítését láthatatlan erők gátolják, így az lezáratlanul már-már a feledés homályába merül. Két év után, a váratlan helyről érkező bizonyítéknak köszönhetően, az ifjú nyomozónő új főnökétől kap egy esélyt, hogy utána járjon a rejtélynek. Vajon választ kap élete egyik legfontosabb kérdésre? Ki gyilkolta meg a legjobb barátnőit? Ahogy titokzatos segítőjével egyre mélyebbre ásnak, úgy derül ki, hogy mindenkinek vannak titkai, amiket elrejtene a világ elől és, hogy valójában senki sem egészen az, akinek látszik… Lesz, akinek fontosabb az igazság, mint a titkok megőrzése? Vagy mindenki a saját érdekeit helyezi előtérbe? Te mit tennél? Dr. Cserjési Petra regényében egy szövevényes történe